PKP: wielkie przyśpieszenie na trasie Kraków-Rzeszów

Kończy się modernizacja linii kolejowej E30, łączącej Kraków z Tarnowem i Rzeszowem. To największa inwestycja na kolei w południowej Polsce. Skutek modernizacji dla pasażerów to przede wszystkim znaczne skrócenie czasu podróży.

Dziś najszybsze połączenie z Rzeszowem to 2 godziny i 14 minut pociągiem IC. Po modernizacji czas przejazdu zmniejszy się do ok 90 minut. Analogicznie czas przejazdu najszybszym pociągiem do Tarnowa zmniejszy się z ponad godziny do 43 minut.

Pociągi osobowe będą się poruszać z prędkością do 160 km/godz. i zaczną wykorzystywać te parametry wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy w grudniu tego roku.

Modernizacja linii kolejowej E30, łączącej Kraków z Rzeszowem przez Bochnię, Tarnów i Dębicę jest jedną z największych inwestycji realizowanych obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Linia kolejowa E30 jest trasą kolejową o priorytetowym znaczeniu. Przebiega na terenie Polski od granicy państwa z Niemcami przez Zgorzelec, Węgliniec, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl na Ukrainę – do Lwowa i Kijowa.

Inwestycja obejmuje modernizację blisko 140 km torów wraz z budową nowego typu sieci trakcyjnej, instalacją komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji. Modernizacja wiązała się również z przebudową i budową 139 wiaduktów, mostów i estakad. Zlikwidowanych zostało 49 przejazdów przez szyny dla samochodów, a na 11 zostały zamontowane nowe urządzenia sygnalizacyjne. Na trasie zmodernizowano 16 stacji kolejowych i 13 przystanków, powstał też jeden nowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.